Köpvillkor

Betalning:

Alla är välkomna som kund i vår webbshop, det gäller dig som privatperson, eller som ägare till ett företag, eller som beställer för företagets räkning eller som anställd på ett publikt företag med EAN-nummer, så att alla kan köpa proffsig och billig butiksinredning av oss, välkomna till er alla! Vi förbehåller oss rätten att delfakturera en beställning om vi inte kan leverera allt direkt. Om en mindre del av en beställning levereras senare än huvuddelen förbehåller vi oss rätten att fakturera hela beställningen vid första leverans.

Som kontokund:

På ManneQ.com, om du är ett företag/företag med ett CVR-nummer (momsregistrerat) eller en offentlig institution/företag med ett EAN-nummer, kan du ställas in som kontokund, vi skickar då omedelbart din beställning och när beställningen lämnar lagret , mejlar vi dig en faktura med betalningsvillkor netto kontant inom 14 dagar, om inte annat avtalats skriftligen.

EAN-kunder (offentliga företag och institutioner) faktureras via EAN-systemet.

Med kreditkort:

På ManneQ.com kan du betala med PayPal, Dankort, VISA/Dankort, VISA, Visa Electron, Mastercard, Maestro, American Express, Diners Club International och JCB. Din betalning dras först när varan skickas. Ett större belopp än vad du godkände vid köptillfället kan aldrig dras av. Vi använder krypteringstekniken SSL (Secure Socket Layer) för att säkerställa att beställningar och personuppgifter endast kan läsas av datorer och anställda på ManneQ.com. Betalkortsinformation kan INTE läsas av oss. Vi behöver ditt namn, leveransadress, e-postadress och telefonnummer för att kunna utföra din beställning. Vi behandlar denna information strikt konfidentiellt. Vi varken säljer eller vidarebefordrar din e-postadress eller din företagsinformation på något sätt.

Med förskottsbetalning:

Om du inte är kontokund och inte vill använda kreditkort vid köp av våra butiksmöbler har du möjlighet att betala in beloppet till vårt förskottskonto 9385-1110503640 i Spar Nord, därefter skickar vi beställningen så snart eftersom din betalning har tagits emot på kontot. Det tar vanligtvis bara en bankdag.

Ångerrätt:

Som privatkund har du 14 dagars ångerrätt, räknat från den dag varan/varorna tas emot. Om du ångrar ditt köp, returnera helt enkelt varan i samma skick som du fick den i. Ring oss innan du returnerar så att vi kan ordna med en eventuell "upphämtning". Du får bara prova produkten och naturligtvis inte använda den. Varan ska vara oanvänd och mycket viktig, i originalförpackning. När varan är returnerad och godkänd återbetalar vi varans pris till ditt betalkort eller bankkonto inom högst en vecka. Vi beräknar en returavgift på 15-20% för uppackning, räkning, kontroll och ompackning m.m.

Garanti & reklamation

Du har 2 års produktgaranti och därmed även 2 års reklamationsrätt om du agerar som privatperson. I första hand åtgärdar vi felet genom leverantören och i andra hand skaffar vi dig en ny vara om olyckan är över. Begagnade inventariedelar och gins/dockor är tyvärr värdelösa. B-B kunder har även 14 dagars ovillkorlig returrätt men endast 1 års produktgaranti, förutsatt korrekt hantering och användning av den beställda varan, t.ex. regelbunden avkalkning av den köpta ångbåten m.m.

Priser:

Alla priser är i SEK (Svenska kronor) och visas båda exkl. och inkl. 25% svensk moms.

Prisgaranti:

Vi reserverar oss för tryckfel och prisändringar. Priserna anges utan hantering eller andra avgifter. ManneQ.com erbjuder prisgaranti på alla standardartiklar. Prisgarantin träder i kraft om du som köpare hittar samma vara till ett lägre pris inom 8 dagar från köpet. Köparen ska kunna dokumentera priset och att det är samma vara. Om så är fallet utfärdar ManneQ.com omedelbart en kreditnota för prisskillnaden.

Leverans och force majeure:

ManneQ.com skickar med GLS/DSV/Danske Fragtmænd och Post Danmark, etc.
Om inget annat anges på orderbekräftelsen sker leverans så snart som möjligt. ManneQ.com strävar efter att beställningar gjorda före 12 till Danmark skickas samma dag. Vanligtvis levereras beställningen 1-2 dagar efter beställning. ManneQ.com förbehåller sig rätten att göra delleveranser. Om leveranstid är angiven eller utlovad gäller den med förbehåll för force majeure, olyckor, eventuella förseningar av beställt material och förseningar i tillverkningen till följd av verkstadsolyckor och förseningar från säljarens underleverantörer. Vid försening kan både köparen och ManneQ.com befria sig från köpet/försäljningen genom registrerat meddelande till motparten, om förseningen överstiger 3 månader.

Vi samarbetar med flera transportörer för att få varorna till dig säkert, snabbt och billigt. Gemensamt för dessa gäller:

Det måste finnas någon att ta emot, annars går varorna tillbaka eller till en fraktcentral.
Du måste kontrollera försändelsen för skador vid mottagandet.
Du måste kontrollera om du har fått alla paket, antal paket i försändelsen.
Hittar du transportskador på ett eller flera paket ska detta noteras på fraktsedeln innan du skriver under, efter att ha mottagit försändelsen. Vid allvarlig skada rekommenderas att vägra mottagning och omedelbart meddela ManneQ.com.
VIKTIG!Om dina paket har synliga skador måste de signeras med reservationer! Om detta inte görs kan transportören inte hållas ansvarig, och ev skada blir mottagarens, d.v.s. ditt eget ansvar! Att kvittera utan anteckning på fraktsedeln motsvarar att godkänna leveransen! Därför kan varken ManneQ.com eller transportören hållas ansvariga för någon ersättning på grund av synliga transportskador.

Om personuppgiftslagen:

Sedan företagets start 2004 har vi betraktat din information till oss som strikt konfidentiell.
Det handlar om dina uppgifter som namn, adress som företag, privat och leveransadress, telefonnummer ev cvr-nummer och e-postadress. Denna information har inte sålts vidare till andra företag eller individer eller har varit tillgänglig för andra och kommer att fortsätta att vara så.

För att ytterligare skydda dina uppgifter mot missbruk har vi nu ingått personuppgiftsavtal med vår webbplatsleverantör och vår administrationsleverantör/bokföringsvärd samt våra leverantörer.

Detta gör vi för att betjäna dig/ditt företag på bästa möjliga sätt med maximalt skydd av dina uppgifter i enlighet med personuppgiftslagen.

Vi lagrar endast dina uppgifter elektroniskt för att kunna betjäna dig, skicka dina beställningar till dig, mejla dig en faktura för ditt konto/bokföring, skicka dig nyhetsbrev och erbjudanden om du är registrerad.

Du har rätt att bli bortglömd, att bli raderad, t.ex. från våra nyhetsbrev skickar du oss bara ett e-postmeddelande. Du kan alltid ta reda på vilka uppgifter vi har om dig, skicka oss bara ett mejl.Vid fel, brister eller uteblivna leveranser, kontakta omedelbart:

Reservation för prisfel och slut i lager:

Vi accepterar ditt köp genom att skicka en orderbekräftelse. Ditt köp accepteras dock endast om det inte finns några uppenbara fel i de beskrivningar och priser som visas i webshopen. I sällsynta fall kan det hända att en vara utgår eller inte längre kan erhållas i den kvalitet/pris vi önskar leverera i eller till, därför förbehåller vi oss rätten att inte leverera sådana varor.

Färgåtergivning:

Eftersom de aktuella färgerna du ser på butikens inventarie i webshopen beror på din datorskärm kan vi inte garantera att din skärm visar exakt den färg som varan har vid leverans.